יום רביעי, 7 במרץ 2012

הילה מן ז-7
דיברות בניון:


-      להשתדל להוציא את השנאה מהגוף שלך

-      להשתדל לא לחמוד ולא לקנא במה שיש לאנשים מסביבך אלא להיפך, לפרגן להם

-      להשתדל לשמור על שפיות ו"לא לעשות לחברך מה ששנוא עלייך"

-         ובראש ובראשונה מישהו ברא אותך להשתדל כמה שאפשר ולהיות טוב לאחרים-כי בראו אותך בשביל זה
הדיברות שלי
- לכבד את הדעה של האחר- גם אם הוא לא חושב כמוך עלייך לכבד את דעתו ולא לבטל אותה.

- אם אדם מאמין במשהו אחר ממך, כמו למשל אם אתה יהודי והוא נוצרי- עלייך לכבד את אמונתו ולתת לו יחס וכבוד שווים כמו שאתה רוצה שיתנו לך.

- אם אדם נמצע במעמד כלכלי או חברתי נמוך ממך אסור לך להתייחס באופן שונה מאשר אנשים אחרים- עלייך לכבד אותו ולהתייחס אליו כמו אל כל אדם אחר.

ראיתי לנכון להעלות את הנושאים המיוצגים ע"י הדברות שבחרתי מפני שהיום, אנשים לא מקיימים את הדברים הללו, שלדעתי הם דברים חשובים מאוד וכללים בסיסיים בחברה האנושית.



לא תרצח
שתי התמונות העליונות בשקופית מסמלות את כלי הרצח.
התמונה השמאלית, עם האיש שמאיר עם פנס דם- מסמלת את הרצח עצמו.
התמונה הימנית, של שתי הנשים שבוכות מסמלות את הפגיעה במה שהשאיר האדם שנרצח אחריו-
המשפחה שלו שמתגעגעת אליו ומתאבלת אליו.
אני חושבת שדיבר זה הוא הכי חשוב מבין כל שאר הדיברות  מפני שאסור לנו לקחת את חייו של אדם אחר, ואם נעשה זאת גם נפגע באדם עצמו, במשפחתו שתמיד תרגיש בחסרונו, ובדורות הבאים שהיו אמורים להיוולד אחריו, ובעצם אנחנו לא הורגים אדם אחד, אלא את כל הדור שהיה אמור להיוולד אחריו. לדעתי כיום, אין חשיבות לקדושת החיים-אנשים עושים דברים שיכולים להיות מסוכנים בשבילם- כמו אכילת מאכלים לא בריאים כל הזמן, או פעילויות מסוכנות כמו טיפוס על הרים תלולים לשם הכיף, נעשים פיגועים, זורקים טילים, ואנשים בעצם לא מבינים במה ובמי הם פוגעים.

ראיון עם אמא על הדיבר "כבד את אביך ואת אמך"
<object width="480" height="360"><param name="movie" value="http://voicethread.com/book.swf?b=2751878"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://voicethread.com/book.swf?b=2751878" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="480" height="360"></embed></object>



  ראיון עם אמא על הדיבר שהיא בחרה:
<object width="480" height="360"><param name="movie" value="http://voicethread.com/book.swf?b=2751863"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://voicethread.com/book.swf?b=2751863" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="480" height="360"></embed></object>



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה