יום רביעי, 7 במרץ 2012





 עשרת הדברות
שם התלמידה: גז שירה
חלק א'
בשיר של עמיר בניון "עשרת הדברות", הוא מוסיף דברות וצווים משלו :

1.אל תלך עקום, זה לא כדאי.

2.ששת ימים תעוף עם הדמיון שלך.

3.תבנה ארמונות בחול

4.השביעי הוא רק שלי ורק שלך אז תבוא אלי, עזוב הכל.

5.אל תחמוד כל אשר לחבר שלך ואל תתעסק איתו לא עם כספו,

   לא חמורו ולא ביתו ובעיקר תתרחק מאשתו

6.תשתדל לא לשקר.

7. מהשנאה תברח ממש כמו מאש היא שורפת את כל מה ששפוי.

חלק ב'
הדברות שלי

אל תקלל

בחרתי בדיבר זה מפני שבימינו כאשר אנו כועסים\ מתאכזבים\ מתווכחים אנו מתבטאים בצורה מופרזת ומשתמשים בקללות , הקללות הם מילים המתארות את עמיתנו בצורה אשר מעליבה אותם ופוגעת בהם , ומכוון שהם יצירה של הקב"ה גם הקב"ה נפגע מזה. על האדם להימנע באופן מוחלט מלקלל על מנת ליצור מערכות יחסים טובות יותר, לא להעליב את הסובבים לו ולא לדבר בשפה רדודה


קבל את כל בני האדם כשווים זה לזה-

בחרתי בדיבר זה מפני שהוא עוסק בערך שוויון ושוויון הוא אחד הערכים החשובים ביותר ליצירת חברה תקינה. המושג שוויון אומר כי זהות, דמיון, אותו דבר, חפיפה, הקבלה. ואם התייחסו לשני אנשים כשווים ולא יצרו הפליות, יהיה אפשר ליצור  תחושה נעימה יותר בין מערכות יחסים קבוצתיות.

כבד את עמיתך רעך ואת הסובבים לך-

בחרתי בדיבר זה מפני שהוא עוסק בערך כבוד האדם וכבוד האדם הוא אחד הערכים החשובים ביותר ליצירת חברה תקינה, בישראל בשנת 1992 הוחלט חוק יסוד הכולל בתוכו את הערך והדרך הנקראת כבוד האדם. כאשר אנו מכבדים את סובבינו וחברינו אנו מכבדים גם את הקב"ה מפני שהאדם הוא יצירתו של הקב"ה וכאשר פגעתי בכבודו של אדם פגעתי גם בקב"ה.

לדעתי ערך זה הוא ערך יסוד אשר צריך שבכל מערכת יחסים יהיה קיים , ואם הוא היה מופיע בעשרת הדיברות החברה הייתה נראית אחרת מכוון שלפני אנשים עושים מעשה אשר מנוגד לדיבר הם חושבים מפני שהמעשה הוא מנוגד לאמונתם ולדתם. בחרתי להשתמש פעמיים במילה חבר ( עמית, רעך מילים נרדפות לחבר) מפני שאנשים אשר מערכת היחסים שלהם קרובה יותר חשוב שיכבדו על מנת שהיחסים יהיו יחסים אמתיים וטובים.

חלק ג'









חלק ד'




חלק ה'
רותם, אני מסכימה עם שלוש הדיברות שלך, ולכן התייחסתי לכל אחת בנפרד והסברתי את טענתי:
1." להתנהג באיפוק ולהתאזר בסובלנות"- כמו שציינת בעזרת תכונות אלה נוכל למנוע סכסוכים ומריבות, אך גם אם תסתכל על החיים בכלליות, התקשורת בין בני אדם תתנהל בנועם וברוגע, וגם היחסים בין בני אדם.
2." אל תרכל"- לא לרכל ולא לדבר לשון הרע זוהי תכונה אשר מונעת מצבים של שנאה\ התעלמות. ובמיוחד אנו העם היהודי שחוינו עונשים על דברים שלא עשינו בגלל ריכליות ודברי לשון הרע שנאמרו עלינו.
3."אל תכה"- כיום כמו שציינת יש חשיפה רבה לאלימות בזכות הטכנולוגיה, אך יש למגר את התופעה הזאת שנקראת אלימות הכוללת בתוכה את הפעולה הנבזית , מכות, אני מאמינה כי אם בני אדם לא יכו זה את זה יפסקו צלקות נפשיות ופיזיות חמורות ,ואף ויכוחים יהפכו לפחות קטלניים ומסוכנים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה