יום רביעי, 7 במרץ 2012




הדברות של עמיר בניון:

לא היה לך אלוקים אחרים אל פני



כבד את אביך ואימך

לא ללכת עקום

שישה ימים תעוף אם דימיונך

אל תחמוד אלא תפרגן

מהשנאה תברח

אל תשקר

תבנה ארמונות בחול

לגנב לא היה טוב

הדברות שלי:

1. הדיבר הראשון שלי הוא אל תכה , אני חושב שלהכות ילד בין אם זה ילד חלש או חזק משאירה צלקת לאותו הילד שהרביצו לו ''צלקת'' שתישאר אצלו לתמיד.

2. הדיבר השני שלי הוא אל תקלל , אני חושב שלקלל ילד זה בראש ובראשונה פוגע בו אפילו אם הוא לו מראה זאת כלומר ''נועל'' את רגשותיו בתוך גופו וכמו הדיבר הראשון זה ישאיר מין כאב עמוק שיהדהד לתמיד.

3. הדיבר השלישי שלי הוא תן כבוד לסובבים אותך , אני חושב שכבוד זה ערך עליון לכולם בלי יוצא מן הכלל בגלל שאם יתנו כבוד לאנשים אחרים חוץ מהמשפחה החיים של כול אדם היו יותר טובים.

הדיבר החשוב לי מכול עשרת הדברות הוא:
'' כבד את אביך ואימך'' , מכיוון שההורים הם אנשים שחשובים לך מכולם כי הם וה' יצרו אותך ולה' אתה נותן כבוד ועושה את המצוות שציווה עליך לעשות וגם להורים אתה צריך להודות לא רק במעשים טובים אלה גם ביחס ובכבוד הראוי להורים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה