יום רביעי, 7 במרץ 2012


שם: ניקול אללי
כיתה: ז'7

10 הדיברות

שלב א'


1.    ''ואל תתעסק איתו לא עם כספו, לא חמורו ולא ביתו ובעיקר תתרחק מאשתו אל תגנוב ותשתדל לא לשקר סוף הגנב תלוי מהשנאה תברח ממש כמו מאש היא שורפת את כל מה ששפוי.''
הדברות שעמיר בניון אומר בשירו דומות שמוצג בעשרת הדברות. בשירו של אמיר בניון ישנו דיבר שאותו עמיר בניון מוסיף ודיבר זה הוא שאסור לשנוא.
בניון מסביר ואומר שצריך לברוח משנאה מהסיבה שהשנאה עושה אותך לא שפוי וגורמת לך לעשות דברים שאתה לא רוצה.

שלב ב'


1.    תתחשב אחר- אל תחשוב רק על עצמך ואל תהייה אגואיסט, אלא תתחשב גם בסובבים אותך.

לעזור לזולת- עזור לחבריך ולזולת בכל עת ותתחשב בהם. כאשר תעזור לזולת ולחבריך שאתה תהייה במצוקה הם ''יחזירו לך טובה'' ויודו לך על מעשייך.

 לא לקלל- דבר בשפה יפה כלפי חברייך ואת תכנה אותם בשמות גנאי. זה עלול לפגוע בהם מאוד.




2.    בחרתי בשלושת הדיברות הללו מהסיבה שדיברות אלו מתייחסים לאיך שאנו מתייחסים אל האנשים שסובבים אותנו. לפי דעתי לכל אדם צריך לתת כבוד ולהתחשב בו בין אם הוא חבר שלך ובין אם לא. וכיום בחברה האנשים לא כל כך מתייחסים לערכים הללו, וחשוב לי להבהיר את הנקודה הזאת.


שלב ג'



.
בימינו יש מחלוקת לגבי הדיבר ''זכור את יום השבת לקדשו''. ישנם אנשים דתיים שטוענים שיום שבת זהו היום הקדוש ביותר בשבוע ושביום זה אסור לעבוד וצריך להתפלל. בניגוד אליהם יש את האנשים החילונים הטוענים ההפך, שניתן לעבוד בימי שבת ושלא חייב לשמור אותה.
לכן רציתי להביע את דעתי ולהגיד שלדעתי ביום שבת אנו צריכים לנוח מהסיבה שיום השבת זהו היום הקדוש ביותר מכל ימות השבוע לעם היהודי. כמו שה' ברא את העולם שישה ימים וביום השביעי נח, כך גם אנו צריכים לנוח ביום שבת.


http://voicethread.com/?#u2511600.b2794868.i14752429


.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה